Marketingový průzkum
Marketingový průzkum poskytuje informace o situaci na trhu – zejména o zákaznících či o konkurenci. Jedná se o základní informace pomáhající marketingovým pracovníkům reagovat na marketingové příležitosti či nebezpečí.
Při zjišťování informací o potenciálních zákaznících lze využít celou řadu technik a informačních zdrojů. Správný marketingový průzkum umožní segmentaci trhu.
Při marketingovém průzkumu hledáme odpovědi zejména na otázky následujícího typu. Bude o nabízený produkt zájem? Jakým způsobem oslovit potenciální zákazníky? Jaký je potenciál odbytu? Jaké jsou konkurenční produkty? Jaká cena bude pro zákazníky únosná? Jakou zvolit formu prodeje? Jakou strategii prodeje zvolila konkurence? A na řadu dalších otázek, které zefektivní marketing a umožní prodej nabízených produktů v takovém rozsahu, aby bylo dosaženo plánovaných cílů.
Trh je neustále v pohybu. Ať už se jedná o chování a požadavky zákazníků nebo o chování konkurence na trhu.
Znát trh a požadavky zákazníků znamená vědět, kam cílit reklamu a jakou zvolit prodejní strategii.
Bez pravidelného a správně naplánovaného marketingového průzkumu, z něhož vychází marketingové cíle a marketingový harmonogram, není možné obchod řízeně a úspěšně rozvíjet.
Marketing je neustále se rozvíjející proces, jehož nedílnou součástí je i marketingový průzkum.
Jak efektivně provést marketingový průzkum, který splní požadovaná očekávání poradí nebo zrealizuje zkušená marketingová agentura. Mezi nejzkušenější marketingové agentury s dlouholetou praxí a referencemi určitě patří společnost ANERI s.r.o. z Liberce.
Žena
Ženy sro
tiskové zprávy